10 padomi, kā pārvarēt stresu darba vietā

  1. Uzņēmumā darba aizsardzības sistēmas ietvaros pret psihoemocionālajiem darba vides riska faktoriem izturēties tieši tāpat, kā pret jebkuru citu riska faktoru – identificēt un novērst ne tikai trokšņa un ķīmisko vielu iedarbību, bet arī psihoemocionālos riska faktorus;
  2. Darba slodzi sadalīt vienmērīgi starp visiem darbiniekiem, ņemot vērā katra stiprās puses un intereses;
  3. Darba un atpūtas laiku pielāgot katra darbinieka dzīves ritmam un individuālajām vajadzībām, piemēram, skolēnu vecākiem rast iespēju izmantot atvaļinājumu skolēnu brīvdienās;
  4. Katram darbiniekam individuāli izstrādāt un ar pašu darbinieku pārrunāt viņa profesionālās izaugsmes iespējas, lai darba vieta būt ne vien prasmju patērētāja, bet arī to papildinātāja;
  5. Attīstīt uzņēmuma iekšējo komunikāciju un meklēt veidus darbinieku iesaistīšanai uzņēmuma dzīvē un lēmumu pieņemšanā;
  6. Ieviest dažādas atbalsta programmas, piemēram, apmaksātas sporta aktivitātes pēc darba vai veselīga dzīvesveida popularizēšanu;
  7. Organizēt stresa pārvaldības mācības, lai arī darbinieki zinātu, kā rodas stress un kā tam neļaut ietekmēt darbaspējas un veselību;
  8. Veidot uzņēmumā kultūru, kas mudina darbiniekus kritiski izvērtēt savas spējas tikt galā ar saņemto uzdevumu. Darbiniekiem jājūtas brīviem godīgi informēt vadību, ja viņi apzinās, ka nespēs laikā paveikt darbu;
  9. Gādāt, lai darbinieki kolektīvā jūtas labi un uzņēmumā valdītu draudzīga atmosfēra;
  10. Uzņēmuma vadībai atbalstīt un īstenot darbinieku idejas attiecībā uz darba vidi, bet darbiniekiem būt aktīviem ieteikumu sagatavošanā, jo viņi vislabāk pārzina un izjūt darba vides problēmas, tāpēc var ieteikt labākos un vienkāršākos risinājumus.

Leave a Comment